klavervier.reismee.nl

Camping-live


Vroeg in de morgen zit ik voor onze camper ik zie de zon op komen, hoor het fladderen van de eenden en bedenk dat kamperen echt wel in mijn bloed zit. Deed dit als kind al met mijn ouders en later met mijn eigen kids. Heb al veel vormen van vakantie vieren uit geprobeerd en vind ook veel leuk alles heeft zo zijn voor en nadelen: Appartement huren, groot huis met vrienden, hotelletje pakken, airbnb, natuurlijk mijn backpack reizen in hostels. Allen leuk eigenlijk. Alleen All inclusive is echt niet voor mij weg gelegd. Hebben we ooit een keer geprobeerd met de kinderen in Turkije, maar werd en van mijn duurste vakanties omdat na twee dagen aan zo'n buffet gestaan te hebben, en te zien hoe asociaal mensen kunnen zijn als ze weten dat alles onbeperkt is, en wij dat niet meer konden aanzien dus toch iedere dag lokale tentjes zochten en uit eten gingen. En niet goed voor mijn humeur ik kon echt niet tegen het hapjes moment aan het zwembad rond vier uur. Als er van die kinderen zijn die hun hele bord vol opscheppen en er voor die van mij niks overbleef omdat die wel netjes opgevoed zijn en maar twee snacks per keer pakten. Gevolg was zo'n snot kind met vol bord snacks over mijn gestrekt been struikelde waardoor deze op de gladde zwembadvloer uit gleed. Geen succes dus.

Maar kamperen is wel weer heerlijk, jaren niet gedaan omdat ik nadat de kinderen niet meer mee gingen ik dacht dat het niet meer hoefde en om eerlijk te zijn mis ik ze zo nu en dan hier ook, verwacht ik dat ze aan komen rennen om even aan te schuiven en weer weg te hollen naar hun eigen avonturen terwijl ik weer verder verdrink in mijn boek. Het boek is er maar de kinderen zijn ondertussen volwassen mensen geworden.

Wij zitten natuurlijk in het naseizoen en de camping is niet vol, zeg maar leeg en misschien zou ik het in midden juli verschrikkelijk vinden maar nu is het heerlijk, s'morgens relax kopje koffie in de zon wat later even bocadillos frescos bij het bakkertje halen, beetje rommelen in de camper en dan naar het strand lopen om daar uren te gaan liggen lezen en zo nu en dan een duik te nemen.

Om mijzelf kennende, na twee dagen te willen waterskien of toch maar een lesje skysurfing te gaan nemen want die rust heb ik nooit lang in mijn lijf.

Realiseer me dat kamperen in een camper een luxe manier is, ik niet naar de washok hoef als ik dat niet wil en niet meer op een luchtbedje in een koepel tentje hoef te kruipen daarbij de vrijheid dat als ik iets beu ben( wat meestal snel is) instap en naar het volgende mooie plekje rij maar op die manier vind ik kamperen dus weer hip.

Laatse dagen zijn aangebroken.

Emiel werkt elke dag een paar uur voordat we naar het strand gaan, ik lees veel.

Dit is de eerste keer dat we zo laat in het jaar in deze badplaats zijn, er zijn al winkeltjes dicht en buiten het weekend om bijna lege stranden, maar in de avond is op ons pleintje waar we het liefst gaan eten, waar je uitkijkt op een mooi baaitje met mini strandje La platja de Les Bargues toch nog elk terras gevuld en geniet ik weer enorm van de zwoele avonden,het geroezemoes en de heerlijke tapas.


We doen een fietsroute met vrienden uit Roermond die in een appartement in L'Escada zitten.

Prachtige route langs de kust en door boomgaarden waar alle soorten appels groeien. Route van ongeveer 30 km met een tussenstop aan een strand bij het dorpje Pescasor waar wordt gesurft en veel aan skysurfing wordt gedaan. Super tof om te zien.

Gespeeld in de zee, de golven zijn hoog en ik geniet.

Op het strand om me heen kijkend weet ik weer heel zeker dat ik in Spanje ben. Is denk ik één van de weinige landen waar nog topless gezond word alsof het de tachtiger jaren zijn.

Terug op de camping zien we dat er weer veel kampeerders zijn vertrokken. Seizoen is echt voorbij. Terras van de camping is ook dicht.

Wij willen een nacht bij boeken maar alle keren als ik er voorbij de receptie kom hangt er het briefje. Het briefje waarop in Vier talen staat : over 10 minuten terug…


In Nederland is de zoveelste persconferentie, het lijkt een beetje ver van mijn bed show.

Anderhalve meter stopt, corona pas verplicht in horeca.

Nederland het land van de vrijheid! Wat ben je aan het doen?

Mijmerend over dit denk ik dat we verleerd zijn om ieder mens te respecteren in zijn of haar totaliteit ,kleur, geaardheid, geloof en principes. Op het moment dat je hier consequenties aan gaat verbinden ben je volgens mij verkeerd bezig.


Laatste dag op camping is aangebroken.

Natuurlijk moet ik vandaag nog wat souveniertjes gaan regelen want het zou wel heel gek zijn als je dat eerder doet.

Ik schat dat we in twee dagen terug rijden, Emiel is het type dat zijn stal ruikt.

Voor de oplettende lezer het is in Spanje goed gegaan met de tol-poortjes omdat er na 52 jaar de contracten beëindigd zijn met als gevolg dat je op een aantal wegen in Spanje geen tol meer hoeft te betalen. ( ik begrijp ook niet precies hoe dit precies kan , maar feit is dat we gewoon door kunnen rijden )

De middag brengen we door op het strand de zon straalt zijn laatste stralen op me,de golven van de zee dragen me de laatste keer naar de kust.


Terug op de camping de luifel alvast ingedraaid zodat er geen condens op zou komen en we die droog in kunnen rollen. Hadden beter de rest ook kunnen opruimen want vannachtneemt Spanje al huilend afscheid van ons.

En ik van jullie lezers.


Mocht er nog iets mafs te melden zijn schrijf ik een epiloog :-)


#lovecamperlive#lovewriting#

Reacties

Reacties

Marleny

Kom veilig thuis. Goede terugreis, grtz

Gerry

Fijne terugreis?

Anja

Goede terugreis

Missy

Fijne terugreis! ?

Beate

Tot snel weer

Veronique

Goede reis terug!! En weer mooie herinneringen gemaakt ?

Edith

Heerlijk genoten met n wijntje, van jullie verhalen, goede reis, én dankjullie voor het delen?

Diana

Super mooi om te lezen
Het was net of ik erbij was
In n ander Camperts weliswaar maar toch.
Bedankt dat we mee mochten op jullie reis ?

Daniëlle

Goeie reis terug! Een genot ook om (mee) te lezen/leven ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!