klavervier.reismee.nl

Camper on The Move

Camperlive


Dit keer niet een backpackbestemming trip maar Emiel mijn partner en ik hebben een camper en gaan er voor de eerste keer mee op reis,

Het is een Bürstner Marano T640 en voor de camperkenner; het onderstel is een Fiat Ducato. Voor mij is hij vooral groot, 7.90m bij 2.30m ! Ik heb er dan ook nog niet in gereden maar heb mezelf beloofd dat in deze vakantie te gaan doen, dus dat horen jullie nog wel.

We hadden de planning gemaakt om op zondag te vertrekken, niet al te laat, omdat ik op zaterdag avond nog een bbq met een aantal collega’s had ,bedacht ik dat het slim was om alles al in kratten beneden te zetten en het een en ander in de camper in te ruimen. Niet wetend Hoe blij ik daar die volgende dag om zou zijn.

Het was een gezellige avond met mijn collega’s en de gin-tonic smaakte lekker.

Toen Emiel mij in Sittard op kwam halen en wij in de auto stapten, herinnerde ik mij plotseling dat (te) veel alcohol en autorijden bij mij niet een heel goede combinatie is, na de eerste bocht heb ik het raampje open moeten draaien, details zal ik jullie besparen.

Nou ben ik 1 van de gelukkige mensen die eigenlijk zelden een kater hebben , maar natuurlijk dit keer wel. Het gevolg hiervan was dat ik dag 1 van onze eerste vakantiedag met de camper plat op het Franse bed moest blijven liggen en Emiel nogal eenzaam voorin zat. Zijn doel voor die dag was Parijs voorbij wat vanuit Roermond toch wel zo’n 700 km rijden is.

Bij deze kan ik jullie vertellen dat de wegen in België vreselijk zijn in zo’n geval en dat de bochten op de rondweg om Parijs niet te doen zijn met een kater.

Kan dus weinig over dag 1 vertellen als alleen toen we bij de laatste tol weg eraf wildenEmiel het heel druk had met de breedte van de camper waardoor hij de hoogte van 3.15 m even vergat met gevolg dat we vast zaten.

Alles moet je leren, en gelukkig zonder al teveel schade en met de hulp van een onbekende Fransman die op onze camper kroop om het bord op te tillen kwamen we aan op een leeg veld waar 1 andere camper stond. Dichtbij de rivier de Loire in het dorpje Vineul naast een begraafplaats.

We hebben ondanks dat goed geslapen en werden ( vooral ik) fris wakker.

Dag twee was ons doel Bilbao in Spanje . De weg ernaar toe ging eigenlijk best soepel, veel tol wegen en erg druk maar met prachtige parkeerplaatsen waar we onderweg als lunch een kaasboterham hebben gemaakt, super handig zo’n camper.

We staan Nu op een campercamping die uit kijkt over Bilbao waar we morgen naar toe gaan fietsen . Want dat is ook een nieuwe ervaring als je met een camper op vakantie gaat dan neem je fietsen mee.

Wij hebben opvouwbare elektrische fietsjes in de garage van de camper , die gaan we dus uit proberen.

Ik heb nog nooit op een elektrische fiets gefietst en we moeten een berg af ….

Dinsdag 31 augustus

De fietsjes zijn echt helemaal te gek. Ik vind ze echt super. De berg af in standje twee en door Bilbao standje 3 is ongeveer twintig km per uur. Eindelijk eens iets waar ik beter in ben, logisch want ik fiets normaal altijd terwijl Emiel 1 x per jaar naar het festival Solar fietst wat door Corona al twee jaar niet is geweest dus hij moest wel even wennen. Bilbao is een mooie stad, groot met veel grote pleinen , brede straten en vriendelijke mensen. We hadden tickets gereserveerdvoor het Guggenheim museum, er naar toe fietsend zagen we allerlei kunst werken zoals een metalen reuzen spin van de kunstenaar Louise Bourgeois waar we onderdoor fietste en Zigariak van Dora Salazar , 4 vrouwen met een scheepstouw .

In het museum teveel om op te noemen erg indrukwekkend, vooral het werk van oa. Richard Serra en blij dat ik de echte Rietveld stoel heb gezien hoewel ik geen verschil zag met die de vader van mijn vriendinnetje Diana vroeger maakte. Gezien waar Yoko Ono nog rijker van geworden is en ook heel veel gezien waar ik niks van begreep maar dat mag bij kunst! Emiel vond heel verrassend vooral de expositie met lampen mooi. Buiten waren nog trossen ballonnen met schitterende kleuren, een aanrader dat zeker.

De rest van de middag geslenterd door Bilbao en de nodige rustpauzes ingelast, lees terrasjes gepikt. Ook meerdere fietsenzaken ge-en bezocht voor een houder voor de telefoon want Google Maps volgen en fietsen op een elektrische fiets is niet handig, overigens niet gevonden wel de fietsenwinkels maar niet een passende houder.

We zijn nog in een Spaans restaurant pintxos wezen eten waarna we terug naar de camperplaats gingen fietsen. Maarrr bergen van 15% vonden onze fietsjes toch wel lastig….. dus het werd nog een goeie work-out.


Morgen weer verder.

Reacties

Reacties

Janine

Leuk Anna! Geniet ervan samen!?

Mayke

Gezellig samen!!! Geniet ervan!! Dikke kus ?

Kim

Geniet van jullie vakantie! Xxx

Nicole

Hele fijne vakantie Anna en Emiel. Geniet van jullie avontuur.

Estelle

Heerlijk verhaal, ik ga jullie op de voet volgen! Heel veel plezier samen en maak er wat moois van. Proost!!

Sanne

Leuk om te lezen hele fijne vakantie samen ☀️?

Spencer

Tof begin!!!

Stefan

Mooie start van een vakantie anders dan normaal. Heel veel.plezier samen.

Daniëlle

Heerlijk om te lezen, zo ken ik jullie weer ?Ik ga jullie volgen! Genieten!

Edith

Heerlijk verhaal..heel veel plezier,,én geniet?

Anja

Leuk om juliie eerste vakantie met de camper te kunnen volgen.
Geniet ervan x

Room

Hahaha fantastisch dit! Enjoy ❤️

Monique

Geweldig, ik ga je verhalen volgen! Geniet ze !!!

Iben

Leuk! Ik volg jullie avonturen.

Gerry

Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen.
Geniet ervan!

Veronique

Hé An, superleuk je verhaal ben benieuwd naar de rest. Heerlijk hè het vrije vogel gevoel met een camper! Wens jullie een hele fijne vakantie ☺️

François

Leuk An,
Geniet ervan

Bart de B.

Ik bied 25 euro op een foto van de vastzittende camper :)

Lea

Leuk Anna
Zo blijf ik goed op de hoogte en beleef het een beetje mee.
Groetjes

Juliette

Aah wat een top verhaal. Geniet er lekker van.

Simone

Ik wens jullie een heerlijke vakantie. ?

Wilma

Wat leuk om weer te genieten van je schrijftalent en jullie zo te volgen. Heb je toch ook nog een beetje een fietsvakantie. Als het zwaar is moet je gewoon denken: mijn zus en zwager doen dit zonder motortje dus het valt mee :-). Fietsen is mentaal, haha.
Veel plezier en doe voorzichtig.

Dominique

Heerlijk! Geniet ervan samen. Erg leuk om te lezen :)

Bien

Go An, Go Emiel!!????

Janneke

Wat super om zo over jullie trip te mogen lezen! Ik reismee!!!

Diana

Wat leuk om te lezen Anna! Wat goed van je!

Jacqueline

Hoe leuk is dit! Geniet ervan samen x

Anja

Anna leuk dat ik weer mag mee genieten van jullie reis. Veel plezier

Tanja

Wat leuk om mee te lezen! Geniet van jullie vakantie?
De BBQ was wel gezellig…..

Hilde

Leuk om jullie reis zo te volgen. Geniet!!

Mirthe

Hahahaha ohh Anna was het zo erg zondag?! Hard moeten lachen om hoe je erover schrijft. Wel handig dan toch zo'n camper, zodar je lekker plat kon liggen. En nu lekker genieten van jullie welverdiende vakantie!

Diana

Leuk om weer eens iets te lezen van jouw
En inderdaad die rietveldstoel heb ik nog steeds ?geniet ervan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!