klavervier.reismee.nl

Sevilla

Sevilla


Nadat Emiel mijn band heeft geplakt, kan ik niet zelf namelijk, nooit gekund en wil ik ook niet kunnen, feminisme is zo’n overtrokken iets, fietsen we bijtijds de stad in, na een tip van mijn broer kaartjes online geregeld voor Alcázar , maar niet voor de Catedral de Sevilla omdat zonder credit kaart dit haast onmogelijk is en die ben ik nog steeds kwijt hè .

Onderweg eigenlijk al direct onder de indruk van alles.

Kan hier nu wel een beschrijving gaan geven maar daar heb je hele sites voor die dat beter kunnen, dan ik. Tis keimooi Echt waar !

We zetten de bikes op “Het plein zonder deuren” alleen de naam is al prachtig .

Aan dat plein ligt oa Hotel Alfonso XIII . Een imposant hotel uit 1929, met een luxere uitstraling dan de hotels in Monaco.

Tis dat wij ons hotel bij ons hebben anders had ik er graag gelogeerd , hoewel de Bentleys op de oprit mij misschien een hint moeten geven.

We lopen richting de kathedraal onderweg zoveel moois; gevels en gebouwen in de Mujardestijl dit is een combi van Moslim en Christelijke kunstvormen. Wat een schitterend geheel geeft. Zouden we misschien iets van moeten leren? Just Saying ….

Dan in de rij voor de Kathedraal die aan de buitenkant al mooi is dus niet erg om even te staan.

Binnen valt je de mond open. Het is de grootste gotische kerk ter wereld en ze hebben er werk van gemaakt.

Daar waren de katholieken toch beter in dan de protestanten.

Ik kan het niet beschrijven , het is indrukwekkend, al het werk wat erin in is gestopt, de houtbewerking, bijna de hele bijbel is afgebeeld en in goud of zilver gedoopt,de vele Maria beelden, de altaren, teveel . Het is imposant mooi en volgens Emiel nog meer reden tot weerzin.

Ik wil dan natuurlijk de toren beklimmen dus ; in de benen en hop 36 verdiepingen omhoog om het uitzicht te bewonderen en een oorbeschadiging op te lopen van de gigantische klokken die daar hangen en ook slaan.

Het is zeker de moeite waard om te bekijken en het is ook niet zo dat als je 1 kerk hebt gezien je ze allemaal hebt gezien. Dit was wel weer een heel bijzondere en geloof me ik heb echt al gruwelijk veel kerken gezien.

Daarna echt wel aan een terrasje toe, wat mij dan toch weer opvalt is dat Spanje na Portugal wel vies is, ze zijn super streng wat betreft mondkapjes en afstand houden maar de wc poetsen is een overbodige luxe , je durft de deurklinken niet aan te raken , geen toilet papier enz enz . Langs de tolwegen bij alle tankstations valt het me al direct op na Frankrijk en Portugal . Maar ook in restaurants,cafeetjes uitzonderingen nagelaten natuurlijk maar over het algemeen een onhygiënische bedoeling.

Nu squat ik op elke vreemde toilet en aangezien ik mijn dagelijkse 15:00 uur Sally up mis kan het verder geen kwaad maar wou het toch even gezegd hebben.

Lunchen doen we op een terras van een sjieke tent waar het publiek bestaat uit lokale gasten. Ik zie dat Emiel zijn hoofd scheef houdt en hoor hem zeggen; wat doet zij nou? Blijkt er een klassiek geklede vrouw tegen over hem met een pincet en spiegeltje wat verdwaalde haren uit haar kin te trekken. Dit is nieuw voor Emiel hij weet sommige dingen gewoon niet.

Terwijl ik me vergaap aan een jonge vrouw met Louis Vuitton tas, worden er heerlijke tapas voor ons neer gezet.

Heerlijke lunch dus, drankje erbij, 28 graden. Ik hartje Spanje

( de toilet was trouwens vies en geen toiletpapier) Had best gekunt hoor voor die rekening.

Tijdens de Siësta gaan wij naar koninklijk paleis Alcazar. Waar de moorse bouwstijl vooral is te bewonderen. Voor mij nieuw, kan het niet goed benoemen vond het mooi, sober, indrukwekkend.

Door de schitterende koninklijke tuin met langwerpige vijver lopen allemaal pauwen.

Na al deze indrukken het oude gedeelte in Santa Cruz in gegaan met al zijn kleine straatjes is erg de moeite waard.

Eten doen we bij de best aangeschreven tapas gelegenheid op TripAdvisor.

Maar of wij zijn verwend of TripAdvisor is geweest. Maar ik vond het niet echt lekker.

Laat in de avond terug gefietst naar ons industrieterrein. Heerlijk geslapen met alle ramen open.


Op vrijdag rijden we bijtijds weg. Lange rit voor de boeg we willen naar een oude klant van Emiel die 4,5 jaar geleden met zijn partner een "ik vertrek" naar Taberna heeft gedaan en waar we graag willen kijken.

Onderweg maak ik mijn eerste km in de camper. Ging goed denk ik, maar leren rijden in een camper in de bergen vind ik toch nog een beetje te spannend dus al snel gaf ik het stuur weer over.

Beter ook want Can Elisa guesthouse ligt heel hoog in de bergen. Via een stijle pas kom je er. Halverwege de berg worden we opgevangen door Jasper en naar een oprit van een huis van een vriend van hem geleid waar we een nachtje mogen staan en aan de stroom mogen hangen want hun eigen huis is onbereikbaar voor de camper.

Het is echt prachtig wat ze daar hebben opgebouwd met een ongelooflijk uitzicht.

Ze kijken oa uit op de achterkant van de berg Sierra de Bernia, vertelt Jasper me waarop ik me opeens afvraag wat is nou de achterkant van een berg en waarom is dat dan de achterkant? Hij zegt dat het begin van de berg begint aan de zee kant maar ik vraag het me af...

Kijk zelf maar even hoe mooi.

https://www.canelisa.com/

Ze nemen ons mee naar een lokale bar waar we heerlijk eten waarna ze ons afzetten bij ons eigen appartement op wielen.

Als je onze route een beetje mee hebt gereden merk je dat we Valencia voorbij zijn gereden.

Wil ik wel ooit nog eens zien maar is te groot en teveel voor deze reis.

Vandaag rijden we door naar een van onze favoriete badplaatsen in Spanje.

L'Escada om daar nog een klein weekje te relaxen.

Na ongeveer 6 uur rijden hebben een camping bijna in het centrum, maar merk je niks van ligt aan een vijver waar we op uit kijken en horen de eendjes kwaken.

Op het fietsje naar Mac Donald want dat is traditie van Emiel om op vakantie in het buitenland 1 x naar Mac te gaan. Beetje jammer als je dan je mondkapjes vergeet, maar bij de Mac drive mochten we bestellen.

Morgen zon zee en strand zoals dat hoort op vakantie.

Reacties

Reacties

Wilma

Alweer een fantastisch verhaal. Het is jammer dat je met boeken schrijven meestal geen bal verdient (behalve als je heel beroemd bent), anders zou je je baan kunnen opzeggen en romans kunnen gaan schrijven. Met die camper heb je gelijk een schrijfhuisje waar ik zelf naar op zoek ben voor deze week. (Voor het boek dat ik schrijf en niks aan verdien).

Jacqueline

Heerlijk om te lezen. Kijk nu al weer uit naar het volgende verhaal. Geniet ervan !

Beate

Ja, tis prachtig daar? lekker squaten op de wc, hihi

Anja

Mooi verhaal, jammer dat het er bijna weer op zit ?

Simone

Echt , je moet een boek schrijven.

Janneke

Jij mist de 15.00 uur Sally????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!