klavervier.reismee.nl

Buanos Aires en Iguazu

Buenos Aires en Iguazu

Colombia in is makkelijker dan Colombia uit. Via Santa Marta moest ik naar Bogota vliegen, dat was een eitje. Op Bogota moest ik eerst wachten voordat ik mijn tas kon inleveren, toen ik eindelijk de goede rij gevonden had en aan de beurt was stuurde een zogenaamd aardig juffertje me weg voor een formuliertje voor de tax. Ok, volgende rij. Na het formuliertje ingevuld te hebben, sloot ik weer achteraan de rij voor mijn bagage in te leveren. Na ongeveer weer een half uur begon het vragenuurtje; Hoe lang was ik in Colombia geweest en waarom en waar ging ik nu heen en wat doen en hoe lang en wanneer was ik van plan om naar huis te gaan en had ik die vlucht al geboekt en mocht zij dat ticket dan even zien. (gelukkig had ik het uitgeprind bij me )Dit alles ging in het spaans... Vervolgens gingen 3 man uitgebreid mijn paspoort bekijken en men besloot dat ik mijn tasje in mocht leveren als ik de tax had betaald. Gelukkig had ik nog wat klein geld.Het wachten op het boarden kon beginnen. Na meerdere rijen en ik geloof 4 x paspoort en handbagage controle kon ik aan boord op weg naar San Paulo, Brazilie waar ik over moest stappen. van dat vliegveld mocht ik niet af om een sigaretje te roken en kon alleen wat te drinken kopen met dollars of Braziliaanse pesos die ik beide niet had dus waren 4 lange uren.Maar na 22 uur was ik dan eindelijk in Buenos Aires. Nadat ik 5 verschillende pinapparaten had geprobeerd, en een bankbediende naar buten had gesleept om mij uit te leggen hoe ik geld uit dat ding kreeg kon ik uitgeput een taxi nemen naar een schattig pleintje in de wijk San Telmo naar hotel Carly. Ik kreeg een kamer aan de voorkant die uitkeek over het plein en binnen keek bij een tangocafeetje, wat wil een mens nog meer. Na mijn eerste steak en een tangoshowtje ging ik heerlijk op bed liggen luisteren naar de muziek. 5 uur later vond ik dit minder leuk en toen ik s´morgens wakker werd en onder de vlooien steken zat, besloot ik een andere slaapplaats te gaan zoeken. Ik deed dit wandelend zodat ik ook wat van de stad zou zien. BA is prachtig en vooral groot. 3 blaren verder was ik op Playa di Madre. Waar deze dwaze moeder al jaren een keer heen wou om te zien waar de wanhopige moeders jaren kwamen vragen waar hun zonen en mannen waren gebleven. Ik stond vol verwachting midden op het plein en vond er eigenlijk niks An. Na behoorlijk verdwaald te zijn, een nieuw hostel gereserveerd te hebben nam ik de bus terug naar mijn pleintje, Dag 1 was gelukt, en mijn hostel was geboekt voor de volgende nacht. De tweede nacht in hotel Carly besloot mijn buurman kotsend door te brengen, oa in de gemeenschappelijke keuken, dus ik had niet zo´n moeite dit hotel te verlaten. Na een dipdagje in de grote drukke stad ben ik wijk voor wijk gaan bekijken. Waaronder San Telmo, de Boca, Palermo. Kan over iedere wijk wel iets gaan schrijven maar dan word dit wel een heel lang verslag. Op maandagavond naar de hier bekende uit 15 man bestaande percussie groep La Bomba di Tempo geweest, wat helemaal te gek was. Op dinsdag nam ik de bus naar Iguazu om daar de beroemde watervallen te gaan bekijken.

De aardige medewerker van het hostel in BA had voor mij het hostel in Iguazu gereserveerd, maar vergeten om de naam van dit hostel op het briefje te zetten. Kom je dus na een 17 uur durende busreis om kwart over 7 in een stadje, en moet je proberen er achter te komen waar je gereserveerd hebt. Goed om 10 uur kreeg ik deze aardige man aan de telefoon en kon ik me nog eens 5 km in een bus verplaatsen om in een prachtig hostel met zwembad aan te melden. Aangezien je daar pas om 2 uur kon inchecken liet ik mijn daypack bij hun achter en nam de bus naar Brasil om vanaf die kant de watervallen te bekijken. Samen met 2 engels meisjes een prachtige dag gehad, Werkelijk niet te beschrijven hoe mooi dit is. Rond 18.00 uur kwam ik terug bij Hostel Inn, waar ik eigenlijk een snelle douche wou nemen om om 20.00 uur de bus naar de Argentijnse kant van de watervallen te gaan bekijken, want het was volle maan en dan zijn ze ook s´avonds geopend, wat een prachtige ervaring moet wezen.Maar niemand wist waar mijn tas was.... Alle medewerkers zochten, in de lockers ruimte, onder de balie, bij de lege flessen. Meisje werd thuis gebeld maar onvindbaar.Uiteindelijk vroeg ik of ik zelf achter de balie mocht zoeken, en vond hem.(natuurlijk) Het was toen 19.30 en heb mijn plan maar een beetje veranderd.(was ondertussen een beetje moe) Next day naar de Argentijnse zijde van de watervallen geweest waar je heel dicht bij het natuurgeweld komt en met een boot door de watervallen kunt varen.Schitterend. Vervolgens om 19:00 uur weer 17 uur in de bus terug naar BA. Hier heb ik nu nog een klein weekje en weet nog niet precies hoe ik die ga invullen.

Ps. De foto´s komen eraan (hoop ik)

Reacties

Reacties

missy

wauw! weer geweldig! super dat je t weer helemaal naar je zin hebt. nu kan ik al zeggen.....tot gauw! xx

simone

Hoi An ik wou dat ik bij jou was! Vind echt dat je behoorlijk wat meemaakt.En dat het echt een wereld van verschil is met wat je hier thuis allemaal doet.Hoop dat je snel wat leuke mensen tegenkomt die jou nieuwe ideetjes aan de hand doen.Ben enorm trots op jou dat je dit allemaal alleen doet.Dikke kus

Moon

Schat ik sluit me helemaal bij Missy en Simone aan. Geniet nog met volle teugen van je laatste week en probeer ook een beetje rust te nemen. Voordat je het weet zit je weer in de heksenketel ook wel "dagelijks leven" genoemd.
Ik hoop dat het je nog lukt om er wat foto's bij te zetten, vind het he-le-maal gewéldig! Hele dikke knuffel xxx

gerry

geniet nog van je laatste week, die vliegt natuurlijk voorbij. dikke kus

Wendy vdl

Met veel plezier je verhaal weer gelezen! Geniet nog van de geweldige reis en ervaring! Grx

Wilma

En dat is dan MIJN ZUSJE die dit allemaal onderneemt! Ik ben trots!

Liefs, Wilma

Lucas

Bueno!

Paul

Ik vind het heerlijke stukjes om te lezen! Nog veel plezier! xxx

Anna

Ok, foto´s op de sitew zetten gaat me voorlopig niet lukken. Misschien als ik iemand tref die me kan helpen, maar anders......sorry.

Anna

Gelukt, niet teveel, maar toch...x

Tinke

Oude tijden herleven voor mij... zucht.. was ik daar nog maar.. nu zit ik vakkundig mijn studie verplichtingen te ontwijken door jouw fotos te bekijken. gaaf hoor! je mag ontzettend trots zijn op jezelf. tot snel! liefs

ingeborg

geniet nog van je laatste week!! gaaf die fotoos!!
deen dikke knoevel uit het koude remunj!!
Alaaf!! hahahaha

daaaaaaaaaag schat van me..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Irene

Hey meid,
Geniet nog met volle teugen van je laatste week!
Voordat je het weet dan zit je weer naast me... vind ik ook erg gezellig hoor!!!!
De weken zijn omgevlogen, voor jou zal dat zeer zeker ook zo voelen.
Tot gauw en een goie reis terug eind van deze week.
Dikke kus
xxxxxxx Irene

Paul

Ha Anna,
mooie verhalen en mooie foto's. Best een avontuur, zo in je uppie. Ik heb van het weekend jouw site via Monique gekregen. Geniet er nog maar van. Tot binnenkort.

Groet,
Paul

ings

IK MIS JE!!!!!!!!!!!!!!!!

mayke

hoi hoi ze komt naar huis!!!!! welkom liefje!!!

Diana

Geweldig stuk om vanuit Holland te lezen
Ik lees wel tussen de regelsdoor dat het echt iets voor jou is An gr Diana

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!