klavervier.reismee.nl

Vertrokken

Voor alle nieuwe mee lezers: ik neem jullie mee in wat ik mee maak, maar niet alleen in de spectaculaire actieve acties maar ook in de dagelijkse dingen die mij opvallen als ik op reis ben.

Toen vanochtend, of was het gisteren ? om 03:30 de wekker ging werd ik met een big smile wakker. Yes !

Het was dit keer een vreemde opbouw naar mijn Costa Rica avontuur aangezien we net uit de carnaval gerold komen. Dus de sminck nog niet helemaal uit alle poriën en Emiel nog met weke voetzolen staan we op het tijdstip op wat de afgelopen week het naar bed toe tijdstip was.

Maar des al niet te min enthousiast onder de douche gesprongen en kopje koffie gedronken. Ik had prima geslapen en onderweg naar Schiphol sliep ik nog even na.

Keurig op tijd mijn rugzak ingecheckt , Emiel en ik waren wel het leuke koffie hoekje kwijt maar verder verliep het allemaal prima. Na een kus over de longen en een knuffel ging ik door de douane en toen ik omkeek was Emiel al weg ik denk dat hij huppelend naar buiten is gerend?En terecht want een vrouw met een burn-out sinds eind mei 2018 mag wel eens ff opvliegen en dat doe ik dus nu ook.

Ik heb mijn vlucht bij SwissAir geboekt met een overstap in Zürich om 7:00 uur vertrek van Schiphol naar Zürich dat was 55 minuten vliegen. Op vliegveld Zürich had ik anderhalf uur overstap tijd dus dat moest te doen zijn zou je zeggen. Dat was ook wel maar komende uit gate B42 moest ik naar gate E26, Ik volgde de bordjes waarop stond dat gate E 20 minuten lopen was en dan vervolgens met de roltrappen naar beneden moest waar we op een metrostation uitkwamen.

De metro kwam snel, ik stap in, de deur sloot zich en vervolgens hoor ik Zwitserse geluiden, Echt Waar? Ja echt waar, loeiende koeien en koeienbellen en een hoorn, soort Milka reclame . Ik vond het maar gek, onder de grond , maar alla het was het zwitserlevengevoel denk ik?

De volgende vlucht zou mij naar San José in Costa Rica brengen. Er staat namens SwissAir een vliegtuig van Edelweiss klaar ( ja ik hoorde ook gelijk het nummer uit de Sound of Music ) Grappig detail is dat de stewardessen een Edelweiss bloemetje in hun haar hebben, sommige dan. Ik moet 11 uur vliegen naar San José , gelukkig fijne plek achterin aan het gang pad naast een Aziatische meisje met een man ik denk uit de Oekraïne die 11 uur niks tegen mij maar ook niks tegen elkaar hebben gezegd.....

Even over SwissAir: prima: genoeg beenruimte, dekentje, kussentje en ze bleven eten en drinken rond brengen. Ze vroeg mij of ik als lunch een worst wou met aardappelpuree of Firstclass maaltijd..... beetje domme vraag.

Best actuele films oa A star is Born, Bohemian Rhapsody en muziek te beluisteren

Ik had thuis al Netflix films gedownload , vond Going in Style en The Tourist beide leuk samen met mijn reader, ik ben De zeven zussen aan het lezen en een slaappil viel de reis erg mee.

Het enige wat ik onderweg lastig vind dat ik niet weet hoe laat het is in welke tijdzone ik ben, maar geland is dat weer over.

Eenmaal geland en uit het vliegtuig een paar hectische momentjes. Net als in Colombia moest je ook hier een blaadje invullen wat je al in het vliegtuig krijgt, hierop vul je je gegevens in en verder allerlei vakjes aankruisen dat je geen drugs of heel veel geld mee het land in neemt. Je moet daarop ook invullen wat je beroep is. Administratief medewerker is dan genoeg. Maar niet bij deze hoor...... Deze wou exact weten bij welke company ,,, toen ik zei bij de police had ik zijn aandacht

Hij vond ons dus collega’s en vond dat heel interessant . Toen hij vroeg of ik ook foto’s in uniform had op mijn telefoon werd ik het een beetje beu, ik was al 16 uur onderweg h?. Vervolgens moest ik dollars en colonnes gaan pinnen. De ING pas werd niet geaccepteerd, gelukkig de credit wel maar kreeg het toch beetje warm.

Mijn voornemen om met de bus naar het hotel te gaan liet ik varen en nam een taxi. Ik vroeg van te voren wat het moest gaan kosten, ( wist ik van Bien) dus ik ging akkoord met 25 dollar. Lange rit in de taxi hij kon het hotel eerst niet vinden maar uiteindelijk wel. Ik wil betalen met twee briefjes van 20 dollar, maar hij had geen wisselgeld. Hij had ook geen meter in zijn auto dus ik had ongemerkt een zwarte taxi?

Dus ik geef hem 1 briefje van 20. Nou dat was niet de bedoeling: temperamentvol mannetje, maar ik vond het zijn probleem.

Hij mee naar binnen in het hotel of die niet konden wisselen, deze mensen hadden alleen maar colonnes maar ook niet gepast. Flipte hij tegen hen uit.

Na-ja uiteindelijk ging hij mopperend en foeterend. Altijd weer even inkomen maar eerste 5 dollar verdiend .

Hotel Columbus is prima voor een nachtje, morgenochtend om 8 uur de bus naar Puerto Jiménez. Heb alvast de mensen van dit hotel een Uber voor morgenochtend laten regelen.

Net nog even in een supermarktje wat fruit en water gehaald want de bustocht morgen duurt weer 8 uur, Sabien komt naar het busstation me ophalen,

De kop is eraf zal ik maar zeggen.

Omdat ik niet weet wanneer ik weer WiFi heb plaats ik dit gelijk, al is het alleen de heenreis nog maar, weten jullie ook dat ik er ben .

Reacties

Reacties

Anniek

Geniet ervan!

Lea

Tot zover loopt alles op rolletjes Anna
Het grote avontuur kan beginnen.
Fijne reis en geniet er met volle teugen van.
Groetjes lea

Daniëlle

Heerlijk om te lezen, echt jou stijl?Het avontuur is begonnen, geniet ervan, (en Emiel van de rust?)
Liefs x

Kim

Lekker Anna! Eindelijk is het zo ver. Het avontuur kan beginnen. Enjoy! ♥️?

Nicole

Hoi Anna, zo lang uitgekeken naar deze reis en nu is het eindelijk zo ver. Ik verheug me op het lezen van je verhalen en het zien van de foto’s. Op deze wijze neem je mij mee op jouw reis. Geniet ervan en heel veel plezier.

Natascha

Ik leer nu al mee! ?

Sandra Heyn

Lieverd, veel plezier, inspiratie en geluk toegewenst! Geniet!!

Wilma

Heel leuk weer om te lezen. Als ze je bij de politie niet meer willen hebben kun je gewoon schrijfster worden! Geniet lekker daar.
Liefs, Je zus.

Missy

Heeeerlijk!! ?

Anja

Heerlijk dat ik zo mee kan genieten

Spencer

Het avontuur is begonnen!!!

Corine

ENJOY !!!

Anja

Leuk om te lezen schone zus.....lekker genieten

Edith

Ik lees gezellig mee..veel plezier..

Paul

Vet veel plezier, geneet van alles en neem voor je zelf een lading mooie indrukken mee terug!

JohnV

Veel plezier en laat maar komen die leuke verhalen.

Marie

Heel veel plezier lieverd en geniet ervan!! Xxxx

Maarten

Have fun hon??

Hildt

Leuk om op deze manier met je mee te reizen. Geniet!! X

janneke

geniet er van?

Wanda

Leuk om zo mee te beleven Anna. Geniet ervan, prachtige reis in te mogen maken. Groetjes van je nichtje. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!