klavervier.reismee.nl

Bueno Viesta Social Club- Hike to The Lost City

Bueno Viesta social club. Hike the Lost City

Nadat Tinke terug naar huis was, zijn Lucas en ik een dagje Langer in Cartagena gebleven om te probaren kaartjes voor de Bueno Fiesta Social Club te gaan die daar buiten optraden, We hadden geen kaartjes, maar dringend aan een hek en al mijn charmes is de strijd gooiend, bemachtiden wij twe kaartjes (why am I not suprised...) We hadden te gekke plaatsen en hebben een te gek concert mee gemaakt.
Vervolgens zijn wij naar Sante Marta naar hostel The Dreamer , Mooi hostel met zwembad enz. Hier vlakbij ligt Tanaga waar een soort bouty Eiland is Playa Granda waar we een heerlijke dag hadden, in Tananga heb je en soort doedels ? Baguette Maria, waar je de lekkerste broodjes kunt Eten en ik een beetje marktonderzoek heb gedaan, Diner in hostel Filippe, Een van de mooiste hostels in de Buurt met en super restaurant met nederlandse kok.
Die avond terug in ons hostel besloten we in ongeveer 5 minuten mee te gaan op een hike van 5 dagen naar de Lost City. Niet precies wetend wat dat inhoud, maar aangezien ik toch alles 1 x in mijn leven gedaan wil hebben dacht ik okay,
Op dinsdag werden we opgehaald mete en oude open kleurige bus, waar we met 10 personen in gingen, met chauffeur en soort bijrijder. Het eerste uur was normaal, toen waarschuwden hij ons dat de volgende 14 km een slechte weg was. Parijs Dakar hoef ik niet meer te doen, want diez at dus bij deze reis inbegrepen, Het was werkelijk ongeloofelijk, de bij rijder ging op de motor kap zitten anders zouden we achteroverslaan, Verderop, was de modder zo erg dat de bus kantelde en wij er allemaal uit moesten, De bus reed zich enorme vast en nadat er allerlei mensen , Andere chauffeurs , helpers enz met kapmessen schoppen mokers en weet ik wat al niet meer de weg een beetje gerepareerd hadden, konden we weer verder,.Het startpunt van de hike,. Je hebt je daypack op je rug en daar ga je dan, niet wetend wat of hoe, De weg naar het eerste kamp zou ongeveer 4 a 5 uur duren, en begon mete en zware klim. Al vrij snel voelde ik dat roken en hiken geen goede combinatie is.......en al er iemand twijfeld of hij of zij zal gaan stoppen, raad ik deze aan om aan een hike mee te doen, Je twijfel is over.
We hadden een leuke groep , Na mij was de oudste Lucas de rest was jonger , Een meiske had astma ¿thank God? Nee was natuurlijk zielig voor haar maar daardoor kon zij ook niet zo goed klimmen en bleef ik niet alleen achter.
Deze hike bleek 5 dagen lang klimmen dalen en over rotsen door de jungle rivieren overstekend, achter mekaar door in een behoorlijk tempo.De eerste dag kwamen we pas in het donker in ons kamp, wat echt eng was, want je moest dus met een lampje lopen, en je moet bij iedere stap kijken waar je je voet neer zet, aangezien je langs afgronden ed loopt.
In dit kamp sliepen we in hangmatten, wat prima ging, Er gaat de hele trip naast een gids ook een kok mee, die voor de maaltijden zorgt, Na 3 van deze dagen bereikten we de Lost City, om die te bekijken moest je 2000 treden op. Het was prachtig, en indrukwekkend, In dit gedeeldte van de jungle leven de Indigenous people. Die we ook ontmoet hebben, Geschiedenis les zal ik achterwege laten, Na de 2000 trappen weer af, kregen we lunch en hupsakee de terug weg begon. Die dag liepen ¿klauteren, dalen strompelen? we wel 7 uur denk ik..Gemiddeld sliep ik 9 uur per nacht. De laatste dag was de langste , we vertrokken om 06.00 uur en kwamen bij het begin aan om 15,00 uur. Daarna nog een ritje Parijs Dakar.....Het was een geweldige ervaring, ook het samen zijn van de groep en in de avonden het samen eten en kaarten. Lucas had last van zijn knie en kapotte enkels, door die geweldige compeet pleisters die hij van mij kreeg, waardoor zijn hele vel er afgeweekt was....Maar we hebben het samen gedaan. Niet dat je enige keus hebt want als je eenmaal mee gaat kun je niet meer terug.

Vanmiddag gaan we uitrusten op Playa Los Angels. En ik denk dat ik dan maandag naar Argentinie vertrek.

De foto,s moeten we nog opladen en ik weet zeker of dat vandaag nog lukt, maar we doen ons best.
In ieder geval weten julie un dat ik me niet echt verveel..hihi.

Snelle ps.

Vertrek dinsdag naar Argentinie waar ik woensdag dan aankom

Besos

Reacties

Reacties

Emiel

Ik denk dat je je roeping hebt gemist.. Jungle commando woman.. XX

simone

Wat ben je dapper! Zag je verhaal weer helemaal voor me.Dit is echt leven volgens mij, alleen kun je dit niet iedere dag doen.Ik ga nu snel fotos kijken en dan naar mijn werk.Muts op jas dicht uggs aan, je weet wel koud.Dikke kus en geniet

pascale

geweldig!

xxx

Moon

I'm not surprised at all haha. Ga maar lekker uitrusten en ik kijk uit naar je volgende avontuur.

Dikke knuf xxx

ings

wauw wat een verhaal..
zal jij een conditie hebben nu hahahaha
geweldig om je te volgen, inderdaad jungle woman..
dikke knuf ook van mij
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

lot Ignasia

Respect !

Tascha

En dit verhaal gaat de rest van je leven mee naar verjaardagen en partijtjes!
Wauw!

Wilma

Ha Zusje,
Wat een geweldig avontuur. En je hoeft maar 1 x zo iets te doen, gaat de rest van je leven mee. Die tropische stranden trekken mijzelf het meeste aan... Zon, strand, hangmatje, boekje, uitzicht, slaapje.
Heel veel plezier bij het vervolg! Liefs.

gerry

Ja ik had al een filmpje op internet gezien. Het zag er i.d.d. erg heftig uit. Maar goed, je hebt het gedaan en dat vergeet je niet meer, en achteraf is het altijd leuker dan wanneer je er middenin zit.
Liefs en geniet van je reis door Argentinie.
xx

Brenda

Heerlijk om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken...
Geniet meiske, met volle teugen!

Missy Gill

Wauw wat een geweldig verhaal!! lijkt me super. geniet nog lekker, spreek je vanuit BA! xx

Peter Schaap

Hallo Anne, Nou Nou wat een avonturen! Je bent een echte bushtucker girl. Ik lees dat je het heel fijn hebt en vidt het geweldig voor je. Volhouden en genieten.
Veel groetjes de Schaapjes.

Wim

Hé zussie, ben geloof ik jaloerser op de Buena Vista Social Club dan op die hike (en blijf ook maar roken dus).
't Is heel leuk om je te lezen. Alvast veel plezier tussen de biefstukken.

lea

Wat een verhaal Anna ik beleef het helemaal mee.
Heel veel plezier in Argentinie.
Dikke knuffel

Anja en Wim

We genieten mee! Als we je verhalen lezen worden we als vanzelf meegetrokken in JOUW avontuur. Het ga je goed en enjoy!

Irene

Het is super! Ik geniet van jou verhalen en foto's.
Dit is een reis die je nooit meer zal vergeten, dat is zeker!!
Geniet er nog van voordat je het weet dan zit je weer naast me aan de receptie.

dikke kus Irene xxxxxxxxxx

Miriam

Krijg steeds meer bewondering voor je, wat een avontuur.
Liefs xxx

ingeborg

Hallo schatje!!
hoorde dat je had geskypt met Missy
en contact hebt gehad met Miel...
hoe gaat ie???
kan ik ook met je skypen??
veel plezier, en Emiel wordt erg goed opgevangen door iedereen..behalve door mij natuurlijk!!
dikke vettttte kus stoer wijf!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Luana

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag:
" K O M J E N O G W E L T E R U G ? ? ? ? ? ? ? ? "

Wowieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!

Anna

Ik heb nieuwe verhalen en nieuwe foto´s. zoek nog een goed internet, en tijd waar ik mijn site bij kan werken. Besos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!