klavervier.reismee.nl

Rafting and Conoplye

Op maandagochtend werden we om 04:30 met de taxi-boot opgehaald om naar Pavona gebracht te worden, was ongeveer 1 uur varen schat ik, daar gewacht in een weg restaurant op een taxi die ons na een uur weer ergens afgezette waar we dan in de bus van Exploradores konden stappen die ons naar de Pacuare rivier bracht. De tour tour ligt tussen Punta Uva Manzanillo .We kwamen daar aan en kregen eerst ontbijt, vervolgens werden we met busjes naar het begin van de rafting tour gebracht. We zaten met zes mensen in de boot en de schipper zal ik maar zeggen. De twee voorste zijn kapiteins je mocht zelf aan geven waar je ging zitten en Bien wou graag vooraan. Het was de tweede keer dat zij ging raften en volgens mij zou ze het het liefst ieder week een paar keer doen. De kapiteins geven het ritme aan en moeten elkaar goed in de gaten houden, de rest volgt gewoon. De schipper gilt aldoor de aanwijzingen. In het begin legt hij alles uit en dan .... Gaan. Echt enorm Vet om te doen. We hadden een leuke groep en het was echt een super ervaring. Na vier uur kom je dan terug bij het beginkamp waar je lunch krijgt. Ik wou natuurlijk de foto en of film kopen maar die hadden ze dit keer niet gemaakt. Beetje jammer ....Er zijn gelukkig veel filmpjes van dus ik heb er een op FB gezet zodat jullie toch een beetje kunnen zien wat wij zo op maandagochtend doen. Vervolgens bracht de organisatie ons naar Puerto Viejo, en zette ons bij onze volgende cabina af. Ideaal dus, een reisdag met een actieve onderbreking.

Zo blij met mijn personal tour-operator.....

Weer een heerlijk plekje, aan de achter kant van deze kamer ligt de tuin met uitzicht op zee...( kreun)Vandaag ben ik mijn volgende Uitdaging aangegaan.Ziplijnen. Een canopy tour met de Tarzan sprong. Het was prachtig. Je hangt dan aan een ziplijn die van planton naar platon gaat het waren 21 plantons. De langste lijn was 600 meter. Je word vastgemaakt in een tuigje en moet dan zelf met een hand sturen zodat je niet gaat tollen, en aan het einde een beetje knijpen zodat je niet tegen de boom aan het eind knalt. Midden door de jungle.De hele weg had ik een liedje in mijn hoofd van de komische film van George in The Jungle soort parodie op Tarzan. Lucas en Randal hebben die film zo vaak gekeken dat het liedje in mijn hoofd bleef dreunen.

De Tarzan sprong is een sprong tussen twee bergen aan een touw, je slingert dus gewoon,het was enorm diep daar tussen maar....ik deed het. Zwierde wel vier keer heen en weer zo hard ging ik, playbackte de Tarzan roep en daarna plukte de gids me uit de lucht. Voordat ik sprong had ik mijn gegevens aan het Amerikaanse gezin die ook de tour deed door gegeven en zij zouden tegen mijn jongens vertellen dat ik de Tarzan sprong gedaan had. En dat ze trots op me konden zijn. Wat een ervaring om even hoog als de toppen van de bomen te staan en in de prachtige natuur een beetje rond te kunnen slingeren.

Costa Rica is echt prachtig, we zijn nu in de provincie Limon weer heel anders maar weer groen. Morgen gaan we de sloths bekijken. Is een luiaard.

Ik ga bij dit verhaal een link met foto’s plaatsen; hoop dat het werkt.

https://photos.app.goo.gl/xAoLkuAASnwqrCoU9


Adios

Reacties

Reacties

Wilma

Zuuuuuuucht.....
Zo mooi. En apenkooien in het echt!

Simone

Fantastisch ! Echt een droomreis. Heerlijk om te lezen en de foto’s nu wel gezien. Go Anna Go

Nicole

Wow Anna. Wat gaaf.

Lucas

"Voordat ik sprong had ik mijn gegevens aan het Amerikaanse gezin die ook de tour deed door gegeven en zij zouden tegen mijn jongens vertellen dat ik de Tarzan sprong gedaan had. En dat ze trots op me konden zijn."

Je bedoelt voor als je dood ter aarde was gestort? Nou, da's een hele geruststelling >:-P

Angelo

Wat jij (jullie) in deze paar weken doen en meemaken, heb ik in mijn hele leven nog niet meegemaakt. Wat een ervaringen. En als ik de ervaringen zo lees, zou je "Floortje naar het einde van de wereld" zo kunnen vervangen. Nog veel plezier.

Mama

Ik geniet van je schrijftalent. Je schrijft zo leuk! Ze zegt (Wilma typt dit) dat je nog een welkomthuisbrief krijgt (handgeschreven en met de post opgestuurd). Ik heb genoten van je avonturen.
Goede reis naar huis.
Liefs, Mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!